جمعه, 10 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ 
  • تعداد بازدید : 257
حضور دكتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادكشاورزی استان گلستان در برنامه ی زنده ی گفتگوی ویژه خبری سیمای مركز گلستان
برنامه ی زنده ی گفتگوی ویژه ی خبری سیمای مرکز گلستان با حضور دکترمختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ۳ آذر ٩٩ با موضوع وضعیت تامین نهاده های کشاورزی و دامی در گلستان برگزار شد.

حضور دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در برنامه ی زنده ی گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز گلستان

 

برنامه ی زنده ی گفتگوی ویژه ی خبری سیمای مرکز گلستان با حضور دکترمختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ۳ آذر ٩٩ با موضوع وضعیت تامین نهاده های کشاورزی و دامی در گلستان برگزار شد.

 

در این برنامه دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان  گفت: ما در استان گلستان بر اساس برنامه ۳۵۵ هزار هکتار باید گندم کشت کنیم که  برای این میزان به حدود ۷۰ هزار تن بذر نیاز داریم.

وی افزود: معمولا طبق قوانین موسسه ثبت و گواهی بذر و مرکز اصلاح نباتات یک سوم بذر مصرفی گندم کاران را باید از بذرهای اصلاح شده جدید یا بذر گواهی شده بدهیم و دو سوم از ذخیره ی بذری خود کشاورز باید تامین شود تا کاهش تولید نداشته باشیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه  گفت: بر این اساس باید امسال ۲۸ هزار تن بذر برای کشاورزان ذخیره می شد.

دکتر مهاجر گفت: ۱۵ شرکت تولید کننده ی بذر داریم که زیر نظر مرکز تحقیقات فعالیت می کنند تا این لحظه ۳۶ هزار تن بذر تهیه شده است.

ایشان افزود:  از این میزان ۲۸ هزار تن بذر بوجاری و توزیع شده، ۷ هزارتن در حال بوجاری است و ۳ هزار تن لیبل خورده و تاییدیه گرفته و تا پایان هفته بین کشاورزان ۱۴ شهرستان استان توزیع خواهد شد.

دکتر مهاجر در ادامه گفت: بهترین تاریخ کشت در استان گلستان تا ۲۵ آذرماه است، بنابراین کشاورزان دغدغه ی تامین بذر نداشته باشند زیرا با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بذر وجود دارد و دسترس کشاورزان عزیز استان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنانش در خصوص  گفت: ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی استان تاکنون به زیر کشت رفته و برای ۲۱۰ هزار هکتار باقیمانده نیز نگرانی از بابت تامین بذر وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در ادامه در خصوص افزایش قیمت مرغ نیز گفت : مرغداران همکاری بیشتری داشته باشند و چنانچه گوشت تحویل ندهند سامانه برایشان باز نخواهد شد و دان نیز به ایشان داده نخواهد شد بنابراین متناسب با دانی که دریافت کرده اند باید گوشت تحویل بدهند تا با کمبود و افزایش قیمت مواجه نشویم.

مهمان تلفنی این برنامه نیز دکتر رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی بود که در خصوص بررسی وظایف و اختیارات وزارت صمت و جهادکشاورزی سخن گفت و تاکید کرد:

سیاستگذاری ، صادرات و واردات و بازار داخلی محصولات به ویژه قیمت گذاری آن باید با نقش آفرینی وزارت جهادکشاورزی و کشاورزان مدیریت شود تا در تولید و امنیت غذایی مشکلی ایجاد نشود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0