جمعه, 10 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ 
  • تعداد بازدید : 121
برگزاری جلسه ستاد گیاهپزشكی استان گلستان
جلسه ستاد گیاهپزشکی استان با حضور دکتر علی مراد سرافرازی معاون سازمان حفظ نباتات کشور و دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ١٨ تیر ٩٩ در محل سالن قدس برگزار شد.

برگزاری جلسه ستاد گیاهپزشکی استان گلستان

جلسه ستاد گیاهپزشکی استان با حضور  دکتر علی مراد سرافرازی معاون سازمان حفظ نباتات کشور و دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ١٨ تیر ٩٩ در محل سالن قدس برگزار شد.

در این نشست علی مراد سرافرازی معاون سازمان حفظ نباتات  و رییس منطقه یک کشور گفت: امسال سومین سالی است که با ترسالی مواجهیم  و اولین انتظاری که داریم روبرو شدن با آفات جدید و گسترش خسارت آفات است.

وی افزود: امسال چهار برابر سالهای گذشته سطح مبارزه با زنگ گندم داشتیم.

معاون سازمان حفظ نباتات کشور در ادامه گفت: باید انرژی زیادی صرف آموزش کنیم . کشاورزان نمونه را محور برنامه های آموزشی قرار داده و این سرمایه ها را فراموش نکنید و از ظرفیت بی نظیر کشاورزان برتر استفاده کنید.

در ادامه  نورا مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبد به نمایندگی از شرق استان و  حسینی مدیر جهادکشاورزی شهرستان بندرگز به نمایندگی از غرب استان به ارائه گزارش در مورد روند اجرای وظایف حفظ نباتات در خصوص ملخ، فروشگاه های سموم و مگس مدیترانه ای در شهرستان های استان پرداختند.

سپس نمایندگان کارگزاران سموم در خصوص بازرگانی نهاد های حفظ نباتات گزارش دادند.

در این نشست همچنین حق نما مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گزارش گیاهپزشکی محصولات زراعی و باغی استان و مانیتورینگ سموم را ارایه کرد.

دراین گزارش حق نما گفت: امسال با توجه به شرایط خاص آب و هوایی توانستیم ۳۱۳ هزار هکتار مبارزه با علف هرز گندم و ۵۲۶ هزار هکتار مبارزه با بیماری های گندم انجام دهیم که رتبه اول کشور را در این زمینه به دست آوردیم.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0